Sådan bliver din butik mere indbydende

2
990

Dette indhold er sponsoreret. Selvom nethandel har en stigende popularitet, er det stadigvæk muligt, at gå i en fysisk butik og få hele oplevelsen med. Indretningen og fremtoningen af butikken er derfor en vigtig del til at fremstå konkurrencedygtige i forhold til nethandel. Det indlysende spørgsmål er dog, hvordan skaber du en indbydende butik, som ikke blot fastholder kunderne men også tiltrækker nye? Du vil her få et par gode råd til den bedste optimering af det øjnene ser. 

Optimering af indretning

Selve indretningen af din butik, vil gavne dig på mange punkter, hvis det gøres ordentligt. Butikken skal se overskuelig ud, så kunden hurtig kan kaste et blik, og danne sig et hurtigt overblik over butikken. Dette gælder for alle butikker. Hvis vi kort skifter over til indretning af tøjbutik, så er det vigtigt, at inventar ikke tager alt fokus fra selve produkterne. Herudover er det vigtigt og opdele varerne i kategorier hvori du kan placere dem, så det forekommer tydeligt for alle. Fyld herved heller ikke for meget på stativerne eller hylderne, så det ikke bliver til en jungle for kunden. Optimering af butikkens indretning, er noget man som butiksejer hele tiden skal gøre. Hvis enkelte ting ikke sælger, så prøv eventuelt at placere det et andet sted, som giver produktet nyt liv. Husk dog på, selvom du prøver, at optimere og overskueliggøre din indretning, så skal du undgå alt for mange ændringer, så stamkunder ikke skal starte fra bunden af hver gang.   

Giv butikken indbydende rammer

Giv kunden en god oplevelse, så de både køber nogle varer og gerne vil komme igen. For at åbne denne kundetilfredshed kræver det en ryddelig og ren butik. Sørg for, at duften af rengøringsmiddel kan anes af kunden, så de dermed ved, at butikkens ryddelig -og renlighed er optimal. Hvis butikken er ældre af dato, kan du med fordel investere i nymalet vægge og et indbydende gulv. Disse små ting, giver kunden en følelse af god hygiejne samtidig med at butikken skinner, hvilket kan være den afgørende grund, til at de vælger at komme tilbage.

Fang kundens opmærksomhed

Hvis kunden ikke kender din butik, så prøv og fang kunden på gaden. Dette gør du ved at fange kundens opmærksomhed, hvilket du kan gøre ved at have en pæn og nydelig facade. Skiltningen på butikken skal være indbydende, så kunden ved hvilke produkter du sælger. Det er hermed også optimalt at have store vinduer, så der er mulighed for kigge ind og få øje på noget der stjæler kundens opmærksomhed. Det er dog vigtigt at, du ikke overfylder udstillingspladsen i vinduet, da dette kan give den modsatte effekt og give et rodet indtryk. 

2 KOMMENTARER

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here